Projets
LE CONTINUUM D'INTERVENTION
Le continuum d'intervention est un ensemble de stratégies de prévention et d'intervention en classe, qui tiennent compte du développement de l'enfant.
Ces approches ont été inspirées par le cadre théorique suivant:
-
Paradigme de développement basé sur l'attachement de Neufeld
-
Pratique informée sur les traumatismes
-
Comprendre les effets du stress chronique ou des traumatismes
-
Recherche basée sur la neuroscience
Cliquez ici pour JOUER (en anglais)
Interventions ciblés
Interventions ciblés
Basé sur le modèle RAI de réponse à l'intervention

PALIER 1: Niveau d'interventions universelles
CAPSULES VIDÉOS: (en anglais seulement)
DOCUMENTS À TÉLÉCHARGER: (en anglais seulement)
PALIER 2: Niveau d'interventions ciblées
CAPSULES VIDÉOS: (en anglais seulement)
-
Student Check-In and End-of-day Recap:
-
Alternate seating options and work stations
DOCUMENTS À TÉLÉCHARGER: (en anglais seulement)
-
Movement Break Posters (copyright - from Teachers Pay Teachers)
PALIER 3: Niveau d'interventions personnalisées
CAPSULES VIDÉOS: (en anglais seulement)
-
Student Check-In and End-of-day Recap:
DOCUMENTS À TÉLÉCHARGER: (en anglais seulement)
AUTRES CONTINUUMS D'INTERVENTION
Continuum d'intervention général
Continuum d'intervention lors des transitions
A Targeted Intervention Continuum for Managing Behaviour
Eva, Martine and Catherine - November 24th, 2020
The Targeted Intervention Continuum is designed to help schools to create an environment, both in the classroom and in the school, that will provide options for those students who have difficulty managing their behaviour. We will start by describing basic classroom practices and organization that will help all students to engage productively during class time.
Brain Breaks Make a Real Difference
Eva, Martine and Catherine - December 1st, 2020
Brain Breaks have become an integral way of helping students to transition from one type of learning activity to another. It might be easy to dismiss Brain Breaks as being non-essential to classroom learning and student progress, but there is now a wealth of research that informs us that Brain Breaks make a difference for students academically, behaviourally and emotionally. There are numerous ways of facilitating Brain Breaks. They can be active or quiet and reflective. This session will describe how you can use Brain Breaks with the students in your care both in the classroom or daycare and, if necessary, online.